Kort verslag in nederlands - Reisverslag uit Quistinic, Frankrijk van ineke cornet - WaarBenJij.nu Kort verslag in nederlands - Reisverslag uit Quistinic, Frankrijk van ineke cornet - WaarBenJij.nu

Kort verslag in nederlands

Blijf op de hoogte en volg ineke

03 Mei 2015 | Frankrijk, Quistinic

Hier een kort verslag in het Nederlands voor hen die wat moeite met het Frans hebben....
De reis in de camion ging voorspoedig: Manu heeft ons rond 6 uur s'ochtends opgehaald de 20e april. Lily wist niet hoe snel ze de vrachtauto in moest toen Indigo en Joli-Coeur er al in waren............ Tegen de middag aangekomen bij poneyclub bij Renac, eten we wat en zetten tent op. De paarden kunnen uitrusten van de reis in veld met veel gras.
De eerste twee dagen hebben we warm weer, volop zon. Moeilijk voor de paarden want ze hebben hun wintervacht nog. Eerste bivak bij gepensioneerd echtpaar, we drinken apero met buren die ons het plekje gevonden hebben, fles wijn voor maaltijd kado.
Tweede bivak langs rivier bij camping maar alle campings gaan pas open rond de 15e juni.
De natuur is prachtig , vele tinten groen, rhododendron ,magnolia, boshyacintjes, veel dennenbomen net als bij Bordeaux maar nu in glooiend landschap. De mensen zijn niet zo geïnteresseerd anders dan vorig jaar, stug. Gelukkig zijn er uitzonderingen.
Twee gemeentes die ons bot weigeren terwijl er wel terrein was volgens inwoners... We gaan één keer toch op zo'n plaats staan en blijven zelfs twee nachten vanwege de regen.
Het is ook niet makkelijk om eten voor de paarden te krijgen , met hulp lukt het wel. Oud brood en zakken paardevoer gekocht van particulier of winkel.
Joli Coeur hoest een beetje, we geven homeopatische korrels. Voor de rest zijn paarden en wij in vorm: alleen het weer zit de laatste dagen niet mee. Regen,regen en nog eens regen. En voor de komende dagen gaat het ook regenen; ja we wisten dat het hier wat "natter" zou zijn maar zo erg.....
Maar we gaan door en hopen ons avontuur af te maken.
Vandaag rustdag in gite, voor open haard, raam een beetje open voor rook

• 03 Mei 2015 - 21:00

Denie:

Peter heeft 't door de telefoon aan Ma voorgelezen.
    Jammer van al die regen. Wij houden het nog aardig droog hier. wel zo fijn met de werkzaamheden op 't "dak". Fantatisch dat de paarden er ook zo'n zin in hadden en hebben !
    Liefs P&D

• 04 Mei 2015 - 00:34

Paulien En Bert:

Blijkt m'n Frans toch beter dan ik mocht hopen. Hopelijk verbeterd het weer en het gemoed van de Bretonnen. Jullie charme zal ze best milder stemmen. Nog veel plezier

• 04 Mei 2015 - 11:51

Nelleke:

Hi Ineke,
    wat stoer zo'n toch zeg! Lijkt me echt heel gaaf.
    Leuk om jullie belevenissen zo te volgen.
    Hopelijk snel wat beter weer daar en heel veel plezier.
    Liefs Nelleke

• 04 Mei 2015 - 14:10

Ietje:

Hoi Ineke

Leuk om de verslagen te lezen. Doe ik natuurlijk in het Frans! Ik bewonder jullie doorzettingsvermogen. Mooie contacten zo onderweg, mensen, die onderdak of een rustplaats aanbieden, dat is het verrassende van zo'n tocht. Hoop wel dat het weer wel wat beter wordt voor jullie anders is het wel erg afzien!! Liefs Ietje

• 05 Mei 2015 - 01:24

Paulien:

Hallo Inneke en Johnny

Ik weet uit eigen ervaring dat het kan spoken in die streek, maar ik hoop toch dat jullie beter weer en gezellige mensen ontmoeten.
    heel veel succes met het vervolg van de reis. Heel fijn datbhet ook in het Nederlands geschreven wordt want dat weet ik zeker dat ik het goed begrepen heb

succes verder Paulien

• 05 Mei 2015 - 09:00

Isa&Gilles:

Bordel de merde de pipe en bois ! Pas moyen de faire marcher ce foutu traducteur ! tout ce que j'arrive a avoir c'est du moldave ou de l'inuit !
    Je vous parait vulguaire ? La vulgarité c'est pas des mots, c'est des attitudes. Comme celle qui consiste a mal accueillir des voyageurs qu'ils soient a cheval, a pied ou en tapis volant !! Putain de traducteur !! Bizzzzzz!

• 09 Mei 2015 - 11:03

Helen:

Hoop dat het weer nu beter gaat worden. Oma zal vanaf dinsdag bij ons in Schotland dit volgen. xxx

Verslag uit: Frankrijk, Quistinic

Bretagne

Lundi 20 Avril on repart de nouveau à cheval !
L’aventure l’année dernière (5 1/2 mois pour faire le tour du sud de France) nous a plu énormément. Nos chevaux sont encore en forme et nous aussi ; alors on a décidé d’en profiter le temps qu’on peut.
Cette année ça sera direction la Bretagne. Ni Jean-François ni moi ne connait la Bretagne.
Notre copain Manu nous emmène en camion à côté de Redon. On va faire le tour de Morbihan, Finistère, Côtes d’Amor et un part d’Ille et Vilaine. Le dernier weekend de Juin Manu revient nous chercher ; où… ? On sait pas, où l’aventure nous a emmené… 
Cette année on n’a pas acheté toutes les cartes IGN , on a fait le parcours avec l’aide de site Equibreizh : des parcours pour les chevaux dans la Bretagne.
Vous pouvez nous suivre de nouveau. J’essaie d’écrire de nouveau chaque semaine et de mettre des photos et des vidéos.
Vous pouvez réagir de nouveau par « reageren » (ils demandent votre adresse email et après vous pouvez donner votre commentaire).
Pour le moment on prépare :
nos affaires (tente, sacs, vêtements, pharmacie,
nos chevaux ( ils sont à côté de la maison, on les brosse tous les jours pour que les poils d’hiver partent ,depuis samedi ils sont ferrés à neuf avec des cônes, on donne un peu plus à manger),
la maison (heureusement Joke vient de nouveau garder la maison et nos chiens !),
les papiers, le site etc.
Avec le beau temps et la nature avec toutes ses couleurs on a hâte de partir.
Encore 6 nuits !!!!!